محل تبلیغات شما

نوسازی و نظام آموزشی

شکی نیست کهفرایند نوسازی باید هر چه سریع تر در کشور آغاز شود، چرا که این مسکن که در آنسکنی گذیده ایم بسیار فرسوده و انقریب بر سر ساکنانش خراب شود. در این میان اما بهنظر نظام آموزشی و پرورشی نقشی پیش شرط، اساسی و چاره جویانه دارد، اما چگونه؟ پیشرفتاینگونه رقم نخواهد خورد که امروز ما ساده لوحانه می اندیشیم که عده ای برای آنبرنامه ریزی و راهبرد تعیین کنند، دیگران مجری و مابقی هم سوژه باشند. پیشرفت قبلاز هر چیز نیازمند یک منطق مشترک میان شهروندان یک جامعه است که نسبت به آن به یکفهم و بلوغی رسیده اند تا بر جان هایشان بنشیند و موجب یک تحول و انگیزه شود. برایرسیدن به این منطق مشترک نیازمند اندیشیدن و تفکر هستیم که با کمال تاسف بایداعتراف کرد که جامعه ایران در حال حاضر از آن عاجز است. همه کشورهای توسعه یافتهچه در غرب و چه در خاوردور آموزش و تربیت را مهم ترین اقدام ملی در مسیر توسعهیافتگی قلمداد کرده اند و پرداختن به همه اقشار اجتماعی را مهم ترین برنامه ریزیاجتماعی دانسته اند(سریع القلم، محمود: 1382). ملل نیرومند بهندرت در بخش آموزش ضعیف هستند. یک جامعه مرفه و نیرومند همیشه ملت های بیگانه رابرای آموزش عالی جذب می کند و یک سیستم آموزش عالی با کیفیت جایگاه بین المللی یککشور و احترام بین المللی آن را ارتقا می بخشد(مینگ جینگ لی:1390). مشهوراست که نظام آموزشی هر کشور آینده آن کشور است و فردای آن جامعه را رقم خواهد زد.نخبگان هر کشوری قطعا در نظام آموزش و پرورش کشور خود بار می آیند و رشد می کنند.

مخاطب کم شرعا اشکال دارد

پیشکسوت، استاد نیست

مثلث پژوهش، تدریس و دیپلماسی در روابط بین الملل ایران

یک ,آموزش ,کشور ,نظام ,آموزشی ,جامعه ,نظام آموزشی ,چه در ,منطق مشترک ,مهم ترین ,را مهم

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ثبت لوگو - ثبت ارزان شرکت پوست، مو و زیبایی ranspricagmea تفریحات سالم هشت و هشت Harvey's receptions سوره محمد Manuel's info se لیـــــــــــــــراوی