نوسازی و نظام آموزشی
شکی نیست کهفرایند نوسازی باید هر چه سریع تر در کشور آغاز شود، چرا که این مسکن که در آنسکنی گذیده ایم بسیار فرسوده و انقریب بر سر ساکنانش خراب شود. در این میان اما بهنظر نظام آموزشی و پرورشی نقشی پیش شرط، اساسی و چاره جویانه دارد، اما چگونه؟ پیشرفتاینگونه رقم نخواهد خورد که امروز ما ساده لوحانه می اندیشیم که عده ای برای آنبرنامه ریزی و راهبرد تعیین کنند، دیگران مجری و مابقی هم سوژه باشند. پیشرفت قبلاز هر چیز نیازمند یک منطق مشترک میان شهروندان یک جامعه است که نسبت به آن به یکفهم و بلوغی رسیده اند تا بر جان هایشان بنشیند و موجب یک تحول و انگیزه شود. برایرسیدن به این منطق مشترک نیازمند اندیشیدن و تفکر هستیم که با کمال تاسف بایداعتراف کرد که جامعه ایران در حال حاضر از آن عاجز است. همه کشورهای توسعه یافتهچه در غرب و چه در خاوردور آموزش و تربیت را مهم ترین اقدام ملی در مسیر توسعهیافتگی قلمداد کرده اند و پرداختن به همه اقشار اجتماعی را مهم ترین برنامه ریزیاجتماعی دانسته اند(سریع القلم، محمود: 1382). ملل نیرومند بهندرت در بخش آموزش ضعیف هستند. یک جامعه مرفه و نیرومند همیشه ملت های بیگانه رابرای آموزش عالی جذب می کند و یک سیستم آموزش عالی با کیفیت جایگاه بین المللی یککشور و احترام بین المللی آن را ارتقا می بخشد(مینگ جینگ لی:1390). مشهوراست که نظام آموزشی هر کشور آینده آن کشور است و فردای آن جامعه را رقم خواهد زد.نخبگان هر کشوری قطعا در نظام آموزش و پرورش کشور خود بار می آیند و رشد می کنند.
یک ,آموزش ,کشور ,نظام ,آموزشی ,جامعه ,نظام آموزشی ,آموزش و ,یک جامعه ,را مهم ,منطق مشترک
درباره این سایت